Onko Tour järkevää vai ei, mutta on ainakin jotain, mitä ei täältä Suomesta käsin voi aina ymmärtää.. Rengasmies ainakin on ihan pyörällä päästään ja muistuttaa, että sisäkumin vaihto tai paikkaus vielä syyskuun loppuun vain 20,- EUR / rengas.
Se polkupyörän takalamppu..

Uudessa tieliikennelaissa sanotaan pyörän valaisimista seuraavaa..
”Polkupyörässä pitää olla eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävän valaisimen LISÄKSI jatkossa myös taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin, kun pyörällä ajetaan tiellä pimeän tai hämärän aikaan tai kun näkyvyys on sään tai muun syyn vuoksi huonontunut. Polkupyörään kiinnitettävän valaisimen vaihtoehtona voidaan valaisin kiinnittää kuljettajaan, esim. kypärään.”
Valitettavan paljon näkee iltasella pyöräilijöitä polkemassa kokonaan valottomalla pyörällä. Ostakaa nyt hyvät ihmiset vaikka kahden, kolmen euron tuikku, että autoilijat ja muutkin pyöräilijät näkevät TEIDÄT paremmin (multakin kyllä löytyy pari ylimääräistä). On helpompi väistellä kamikazeja, kun ne näkee vähän kauempaa..
Jopo on raskas polkea..
Eli, mitä se pyörän huolto on, ja miten sitä tehdään..
Lukiotyttö valitti, että Jopo on raskas polkea.. Muutamia ajatuksia tulee heti mieleen, mutta sehän oli itse asiassa hyvin selkeästi analysoitu ongelma, Jopo ei oikein kulje ja jotain pitäisi tehdä..

Jopo-parka värjöttelee yksin sateessa.

Pumppasin ensin renkaisiin ilmaa. Sitten käännetään pyörä ympäri ja tunnustellaan, miten rengas pyörii, kun sille antaa vähän vauhtia. Hmm, pyörii kyllä ihan hyvin..

Laakerin kireyden lukitusruuvi on kuitenkin niin löysä, että sitä voi pyörittää paljaalla kädellä (siis tuolla vasemmalla kädellä). Onneksi on sitä varten työkalut ja ruuvi saadaan haluttuun kireyteen ja tiukasti oikealle paikalle (en taida kuitenkaan näyttää ihan kaikkea ;-).

Lopuksi vielä vähän öljyä ketjuun ja on hyvä. Ei tarvittu varaosia, eikä ollut suuri työ.. Kymmenen euroa ja eikun polkemaan..
Alku on aina ensin..
Onneksi liike vie aina johonkin suuntaan.